Olaszország ékkövei: a Cinque Terre varázslatos városkái

Olaszország az utazók kedvence, Velence, Róma, Firenze évről évre turisták millióit csábítja. Sokan látogatják az adriai strandokat, számos magyarral is találkozhatunk. Kevesebben keresik fel a távolabbi, bár sokkal vadregényesebb ligur tengerpartot. Kedvcsinálóként oda teszünk egy rövid látogatást.

A Ligur-tenger partján található a 315 km hosszú olasz Riviéra, amely a francia határtól La Spezia városáig tart. A partszakasz ékköve Cinque Terre, egy varázslatos nemzeti parkban található, öt falut magában foglaló terület. A magyarul öt földet jelentő megnevezés erre az öt falucskára utal.

Délről az első falu Riomaggiore, itt kezdődik a Sentiero Azzurro, azaz kék ösvény elnevezésű gyalogút, mégpedig annak első szakasza a Via dell'Amore, a szerelem ösvénye. Könnyen megtalálható, a vasútállomástól indul. A falucskában egy középkori kastélyt is megcsodálhatunk, ahol ma kulturális programokat rendeznek. A kastélytól csodálatos kilátás nyílik a tengerre. Riomaggioréban egy múzeumot is meglátogathatunk, a Museo delle Cinque Terre Antiche a vidék történelmét mutatja be,

A következő falu Manarola, az itteni múzeumban a desszertbor gyártását és a helyiek életét ismerhetjük meg. Érdemes legalább elindulni a kék ösvényen a következő település, Corniglia felé, mert a temető melletti parkból gyönyörű a kilátás. Akár gyalog, akár autóval érkezünk meg Cornigliába, itt újabb csodás panoráma tárul elénk. A főtérről vezet egy utca a kilátóteraszra, ahonnan ismét a Ligur-tenger fantasztikus kékségében gyönyörködhetünk. A faluban található a gótikus San Pietro templom.

Utunk ezután Vernazzába vezet, ahol még láthatjuk a vár maradványait. Monterosso al Mare felé indulva visszatekinthetünk a falura, és így felülről is megcsodálhatjuk a bástyát és a tengerparti sétányt. Gyönyörű tengerparton sétálhatunk Monterossóban is, ahol a történelmi városrész mellé modern üdülőtelepet építettek, a kettőt elválasztó San Cristoforo hegyfok alatt gyalogos alagúton kelhetünk át..

Ezzel be is jártuk Cinque Terre csodáit, de a ligur tengerpart még számos szépséget tartogat. Monterossót elhagyva Levantóba jutunk, amely nemcsak a bájos történelmi belvárosról, a Sant Andrea kastélyról és a gótikus templomról híres, itt található Fiat-tulajdonos Agnelli család parkkal körülvett tengerparti villája is.

Ha ezen a környéken járunk, látogassunk el Portovenerébe is. A városka a híres angol költők, például Byron és Shelley kedvenc helye volt. Itt található Byron barlangja is, ahol a híres költő rendszeresen úszott. A szikla tetején álló Szent Péter templomtól és az Andrea Doria kastélytól mesés a kilátás.

Brazil

pénzt online

Pénzt keresni a fizetés mellé, vagy a fizetés helyett és élni szabadon az álmaink szerint! Mindenki álma ez!

HIRDETŐKNEK

Kampánya több száz kapcsolódó honlapra és hírlevélbe (forradalmi újdonság) kerül egyszerre, szinte azonnal